• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hyra bil

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Hej
Jag behöver hyra ett bil och undrar om det går om man har anmärkning?
Har kollat lite på nätet och överallt jag har kollat så krävs det deposition med kreditkort.
Det enda ställe jag inte förstår om det behövs är Circle K. Någon som har hyrt bil där?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

SullySue

Ny medlem
Poäng: 7
Blev medlem
24 November 2021
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Menar du att själva kreditkortet är problemet eller menar du anmärkningen..? Jag hyr bil då och då av Hertz, de har vad jag minns aldrig tagit någon kreditupplysning. Har betalat i förväg vid bokningen via hemsidan, sedan ytterligare 2500 kr i deposition vid hämtningen av bilen vilket jag brukar betala med vanligt Visa-kort, alltså inget kreditkort. Har dock ingen anmärkning.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Menar du att själva kreditkortet är problemet eller menar du anmärkningen..? Jag hyr bil då och då av Hertz, de har vad jag minns aldrig tagit någon kreditupplysning. Har betalat i förväg vid bokningen via hemsidan, sedan ytterligare 2500 kr i deposition vid hämtningen av bilen vilket jag brukar betala med vanligt Visa-kort, alltså inget kreditkort. Har dock ingen anmärkning.
Jag har anmärkning och har ingen kreditkort. Enligt Hertz hemsida är kravet att man har kreditkort för att man ska kunna hyra och att de kan ta kreditupplysning. Så undrar om Circle K gör det också


Observera att Hertz kan komma att göra en kreditkontroll när du hyr i Sverige. Detta måste godkännas för att du ska kunna hyra det fordon du har bokat.
Vid tidpunkten för uthyrningen reserveras en auktorisering (reservation för deposition) på ditt kreditkort (se tabellen nedan). Det måste finnas tillräckligt med kredit på ditt kort för att täcka alla avgifter.
 

Life on a ledge

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
18 November 2021
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
74
Poäng
207
Jag har anmärkning och har ingen kreditkort. Enligt Hertz hemsida är kravet att man har kreditkort för att man ska kunna hyra och att de kan ta kreditupplysning. Så undrar om Circle K gör det också


Observera att Hertz kan komma att göra en kreditkontroll när du hyr i Sverige. Detta måste godkännas för att du ska kunna hyra det fordon du har bokat.
Vid tidpunkten för uthyrningen reserveras en auktorisering (reservation för deposition) på ditt kreditkort (se tabellen nedan). Det måste finnas tillräckligt med kredit på ditt kort för att täcka alla avgifter.
Förra året hyrde jag bil på Hertz utan problem. Jag har anmärkningar och skuldsanering.
de tog dock ingen kreditupplysning på mig vad jag vet. Har bara ett bankkort.
Däremot så blev det stopp på Circle K och OKQ8 där jag först försökte hyra bil när de gjorde kreditupplysning. Provade där först då jag inte fattade att de gjorde upplysning när man betalade allt direkt…
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 320
Mottagna reaktioner
1 356
Poäng
997
Min erfarenhet:
Hertz tar kreditupplysning när man väljer ”betala senare”. När man väljer ”betala nu” (alltså vid bokningstillfället) tar de ingen upplysning.
Men alltid lika nervöst att hämta ut bilden, för skulle de ta en upplysning förstörs alla resplaner.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Förra året hyrde jag bil på Hertz utan problem. Jag har anmärkningar och skuldsanering.
de tog dock ingen kreditupplysning på mig vad jag vet. Har bara ett bankkort.
Däremot så blev det stopp på Circle K och OKQ8 där jag först försökte hyra bil när de gjorde kreditupplysning. Provade där först då jag inte fattade att de gjorde upplysning när man betalade allt direkt…
Hur betalade du depositionen? Är det bara att ha pengar på sitt konto? Hur mycket deposition brukar de kräva?
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Min erfarenhet:
Hertz tar kreditupplysning när man väljer ”betala senare”. När man väljer ”betala nu” (alltså vid bokningstillfället) tar de ingen upplysning.
Men alltid lika nervöst att hämta ut bilden, för skulle de ta en upplysning förstörs alla resplaner.
Får man tillbaka pengarna om kreditupplysningen inte skulle gå igenom och man har betalat direkt på nätet? Hur mycket deposition brukar de kräva och hur betalar man det? På deras sida står det att ifall betalningen sker med debitkort så behöver man ha med sig kreditkort när bilen hämtas. Jag har vanligt VISA kort från Nordea. Behöver hämta tjejen på flygplatsen och det blir sent så går inga tåg eller buss. Jag har inledande skuldsanering.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 320
Mottagna reaktioner
1 356
Poäng
997
Får man tillbaka pengarna om kreditupplysningen inte skulle gå igenom och man har betalat direkt på nätet? Hur mycket deposition brukar de kräva och hur betalar man det? På deras sida står det att ifall betalningen sker med debitkort så behöver man ha med sig kreditkort när bilen hämtas. Jag har vanligt VISA kort från Nordea. Behöver hämta tjejen på flygplatsen och det blir sent så går inga tåg eller buss. Jag har inledande skuldsanering.

Jag betalar depositionen med ett vanligt debetkort, och det har aldrig varit något problem. De har låst upp 2500 kr, vilka släpper efter en vecka (Swedbank).

Och ja, jag förutsätter att hyrepengarna återbetalas om de inte vill låna ut bilen till dig. Jag har inte råkat ut för det, då jag nu när jag har anmärkningar alltid väljer ”betala nu” och därmed inte råkat ut för att de tar nån kreditupplysning.
 

Life on a ledge

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
18 November 2021
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
74
Poäng
207
Hur betalade du depositionen? Är det bara att ha pengar på sitt konto? Hur mycket deposition brukar de kräva?
De reserverad 2500 eller 3000 på mitt konto som jag fick tillbaka några dagar efter jag lämnade tillbaka bilen. Hyrde bara ett dygn…
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Jag har blivit nekad på Cirkel C för några år sedan, 2017 tror jag det kan ha varit.
Även innan det har det varit problem men hittade en lokal uthyrare där jag fick lägga en deposit på 2500,
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp